Klassiske biler med fremtidens udvikling

Find forhandlere

Millers Oils er et af de få firmaer, som tilbyder et bredt udvalg af motorolier, gearkasseolier og brændstofbehandling specifikt til ejere af veteran, vintage og klassiske biler, motorcykler og kommercielle køretøjer.

Vores olier bruger de nyeste fremskridt inden for smøreteknologi til at skabe olier, der ikke kun lever op til de gamle viskositetskrav, men som også giver maximal beskyttelse, forøger motorens levetid og ydeevne til gamle klassiske skatte.

Vores brændstofadditiver er godkendt af FHBVC i april 2012. De er formuleret, så de tillader klassiske biler at yde deres bedste, mens de kører på moderne brændstof. For eksempel vores 'VSPe Power Plus' tilsætning er formuleret til at give et oktanboost, give blyerstatning i blyfri brændstoffer og beskyttelse imod potentielle skadelige effekter af ethanol, som er tilføjet i mange blyfri brændstoffer. Brug disse links for at få mere information om ethanol i brændstof og de fordele, der er ved vores udvalg af VSPe brændstofadditiver. 

Moderne smøremidler er formuleret til moderne motordesigns, for at gøre det muligt for moderne motorer at opfylde de stillede emissoinskrav. Dette resulterer i tyndere semi- og/eller fuldsyntetiske olier. For det meste er disse olier ikke passende til brug i ældre køretøjer, som er designede til hovedsageligt at bruge mineralske olier med forskellige viskositeter.

Veteranbiler (før 1918)
Hvilken som helst motor, der er bygget før 1905. Veteranæra'en begyndte med opfindelsen af automobilen og fortsatte helt frem til 1918.

Vintagebiler 1920 til 1930, post vintage 1931 til 1939 og vintage antik 1939 til 1959.
Vintage biler - Der er et overlap mellem vintagebiler og vintage antikke biler. Nogle vintagebiler var kvalificerede som antikke biler, men ikke alle vintage biler er antikke og vice versa.

Forskellige grupper giver forskellige points til, hvad der kvalificerer til at blive en vintagebil og hvad der ikke gør. Generelt  bliver biler, der var fremstillet i årene 1919 til 1930, betragtet som vintage, mens andre mener, at betegnelsen vintage kun kan gives til biler, der var lavet før 1925. I modsætning til de andre to klassifikationer, betyder modifikationer til bilen ikke at den ikke er vintage bil.

Klassiske biler (efter 1945)
Denne klassifikation overlapper helt sikkert antikke biler. Definitionen af en klassisk bil er faktisk meget ens med den for en Antik bil. Generelt skal en klassisk bil være 30 år gammel i stedet for at være 25 år gammel for at blive klassificeret som en klassisk bil. Den bør være repareret på sådan en måde, at den forbliver i orginal stand. Med andre ord bør den ikke være modificeret eller ændret. Oveni dette har mange tilføjet en bestemmelse om, at køretøjer ikke må være produceret før år 1925. På grund af dette, er alle klassiske biler også set som antikke biler, men ikke alle antikke biler er klassiske biler.


NB: Moderne klassiske biler er produceret efter 31. dec. 1959.

 

Weltklasse