Klassiske Brændstofadditiver og behandlinger

Find forhandlere

Millers Oils har designet et udvalg af højtydende brændstofbehandlinger, designet til klassiske bilentusiaster som en del af vores udvidede bilpleje- og vedligeholdelsespakke.

http://millersoils.dk.web122.curanetserver.dk/klassiske-biler/vspe-power-plus.aspx (VSPe Power Plus) nu støttet af FBHVC!!
http://millersoils.dk.web122.curanetserver.dk/klassiske-biler/vspe.aspx (VSPe) nu støttet af FBHVC!!
http://millersoils.dk.web122.curanetserver.dk/klassiske-biler/eps.aspx (EPS) nu støttet af FBHVC!!
http://millersoils.dk.web122.curanetserver.dk/klassiske-biler/cvl.aspx (CVL)
http://millersoils.dk.web122.curanetserver.dk/klassiske-biler/tank-safe.aspx (Tank Safe)   

Hvorfor bør du bruge en brændstofbehandling?
Det kan skabe problemer for klassiske køretøjer, når bly fjernes fra brændstoffer og ethanol derefter tilsættes. Det kan være alt lige fra recession i ventilsæderne til korrosion i brændstofsystemet. Ethanol angriber også gummislanger, forseglinger i brændstofsystemet og metalliske dele så som messing og zink. Det tiltrækker også vand, som kan skabe korrosion og dårlig motorstart. Lær mere....

VSPe power plus - En "ALT-I-ÉN" brændstofbehandling, som giver Ethanolbeskyttelse, blyerstatning og oktanbooster, der kan give op til 2 ekstra oktantal (20 points) til blyfri brændstoffer. Anbefalet af FHBVC til beskyttelse mod korrosionsskader fra Ethanol i moderne brændstoffer. 

Anvendelse
Anbefales til alle klassiske motorer som førhen brugte blyholdigt brændstof og nu kører på blyfri brændstof.

VSPe-Brændstofbehandling, som giver ethanolbeskyttelse og er et blyerstatningsadditiv, der forhindrer ventilsæderegression, hvilket sker, når køretøjet bruger blyfri brændstof.     Note:- indeholder ikke oktanbooster. Anbefalet til klassiske motorer/køretøjer, som før brugte blyholdigt brændstof og nu bruger blyfri brændstof, samt hvor en oktanforbedring ikke er krævet.

EPS- En brændstofbehandling, som kun giver Ethanolbeskyttelse. Note: - Er ikke blyerstatning eller oktanforbedring. Anbefalet til genopbyggede klassiske motorer/køretøjer med hærdede ventilsæder, som førhen havde brug for blyholdigt brændstof, og hvor oktanforbedring og blyerstatning ikke er nødvendig

CVL-  Dette additiv er en del af vores motorsportsudvalg, som bliver brugt som ventilsmøremiddel i sportsvogne. Den orginale CVL forbliver den mest effektive blanding til klassiske konkurrencebiler, og motorer uden bankningfølere og sofistikerede motorstyresystemer, som bruger blyfri brændstof. CVL smøreventiler kontrollerer frontflamme og forhindrer detonation. 

Tank Safe - En korrosionshæmmer til brændstoftank og brændstofsystem. Tilføjes brændstof, når man stiller køretøjet til opbevaring i længere perioder.

Ethanol- Et eksplosivt problem
Selvom lovgivningen til stadighed indfører ændringer for automobilbrændstof med det formål at reducere emission og forbedre brændstofeffektivitet, så kører et et væsenligt antal gamle køretøjer stadig på vejene. Disse køretøjer støder på ufordelagtige problemer pga. lovgivningen. Se 'fakta omkring ethanol her'.

Ældre klassiske køretøjer har ikke de motoregenskaber, som gør det muligt for dem at køre effektivt og sikkert på det nye miljøvenlige brændstof, på samme måde som de moderne motordesigns og brændstofsystemer. Typiske problemer er forbundne med fjernelsen af bly (i 2000) fra klassiske køretøjer, hvilket resulterede manglen på ventilsmørelse og i nogle tilfælde et behov for at bruge hærdede ventilsæder. Problemet er ved at blive endnu værre for klassiske bilejere, fordi procentdelen af bio-brændstof (ethanol) i brændstoffet fra tankstationerne øges for at hjælpe med at reducere emission.Nogle lande sælger nu brændstof, der er 85% ethanol.
Den største fare ethanol udviser, blyfri brændstoffer, hvor det korroderer brændstoftanken og systemet efter længere tid i tanken. Klassiske brændstoftanke er normalt lavet af en blanding af tin/jern, som er følsom overfor ethanolkorrosion. Ethanol kan også korrodere andre metalkompomenter lavet af zink, messing, bly og aluminium. De vil nedbrydes over tid, hvis de udsættes for ethanol. Ydermere vil ethanol også angribe ikke metalliske materialer, så som gummi, kork og læder, hvilket skaber problemer med brændstofslanger, forseglinger, skiver og pakninger.  

En Løsning lige til tiden
Millers Oils har løsningen på problemerne med de nyere brændstoffer. Vi har introduceret 3 nye brændstofadditiver som inkluderer: VSPe, VSPe power plus, ESP. Den høje kvalitet af disse produkter gør det muligt for klassiske bilejere at vælge det "rette niveau" af beskyttelse og performancefremmer til deres køretøj.
Martyn Mann, teknisk direktør ved Millers Oils, sagde: "de fleste ældre biler var ikke bygget med miljøet i tankerne, og bilister kan kun vælge mellem de moderne brændstoffer, som er ved tankstationerne. Med brændstofpriser, der er så høje og vedligeholdelsesomkostninger, der ofte fylder det meste af budgettet, så er den sidste ting klassiske bilentusiaster har brug for korroderende brændstoffer, som skaber flere reparationsomkostninger"
"Hos Millers Oils er vi de førende på markedet med løsninger til at løse dette besværlige problem. Udvalget af brændstofadditiver til klassiske køretøjer, er den nyeste udvidelse af vores nuværende kvalitetsudvalg af revolutionære produkter til brændstofbehandling."
Tilbage i 1999, hvor nedsættelsen af blyindholdet i brændstoffer skabte problemer for bilister i Europa, introducerede Millers Oils VSP plus, en blyerstatning med oktanbooster, et brændstofadditiv som gav 2 oktantal (20 points) til blyfri brændstof. Dette produkt gjorde det muligt for klassiske og vintage bilejere at vedligeholde deres køretøjers ydeevne, selv hvis de skulle bruge blyfri benzin. Produktet er medvirkende til, at levetiden forlænges for utallige elskede klassiske biler. 

Weltklasse